Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Quinta do Vesuvio VP 2000

  • Mathieu Wechseler

    Nu in het glas: Quinta do Vesuvio Vintage Port 2000

    Vorige week vrijdag opengetrokken: KURK !!! Een heel agressieve, prikkelende geur in de neus. In plaats van door de gootsteen te spoelen al die dagen de fles open laten staan.

    Het lijkt alsof de TCA-geur er vanaf is.

    In de neus nog steeds niet echt zuiver, maar dat agressieve en prikkelende in de neus is een stuk minder. Verder wat taartddeg en kersenvlaai in de neus.

    In de mond wordt de kersenvlaai bevestigd. Enorm veel fruit. Op de achtergrond toch nog steeds die onzuiverheid, maar stukken minder dan afgelopen vrijdag. Ik heb de Vesuvio 2000 al minstens 4 keer geproefd,…fantastische VP, vandaar dat ik het zonde vond om hem door de gootsteen te spoelen. Maar deze fles heeft duidelijk gebreken. Jammer.

    Kan derhalve geen punten/beoordeling geven.

    Groeten,

    Mathieu

  • CHRISTOPHER d j wOODMAN

    Hallo Matthieu,

    De Niepoort 1997 vintage heeft mogelijk vergelijkbare problemen opgeleverd. Op “For the love of port” kan je er meer over lezen. Onder de noemer “Forum” zal je de nosing en tasting gegevens vinden van verschillende ports. Leakage en kurk problemen worden er een beetje vermeld. Ik weet niet zeker of jou port dezelfde, mogelijk bacteriele, problemen heeft, maar je kunt wellicht onderzoek doen op deze site. Roy Hersh is een echte port expert. Hij kan je mogelijk verder helpen als je hem de symptomen vertelt. Sommige symptomen lijken namelijk hetzelfde.

    Groet,

    Christopher